Воскресенье, 22.09.2019, 03:27:57Вітаю Вас Гість | RSS
НВК "ЗНЗ І-ІІІ ст. №19 - ДНЗ "Лісова казка"
Меню сайту
Міні-чат
Пошук у Google
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 156
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входу

Готуємось у 1 клас


Майбутній першокласник! Чи готова ваша дитина до школи? Що важливо знати батькам.

 

 Багато батьків часто вагаються коли віддати свого нащадка до 1 класу з 6 чи 7 років. 

 Ось основні критерії за якими можна визначити чи готова дитина до навчання у 1 класі. У структурі готовності найчастіше прийнято виділяти наступні компоненти:

1)морфологічна готовність (стан здоров’я (фізіологічна зрілість), рівень фізичного розвитку (рівень сформованості дрібної моторики), біологічний вік;

2)психологічна готовність (інтелектуальна, емоційно-вольова, мотиваційна);

3)соціальна готовність (соціальна компетентність, комунікативні навички).

Пам’ятаймо, що успіх у навчанні, успішна адаптація до школи багато в чому залежить від фізичного розвитку та стану здоров’я дитини. Ви можете самостійно оцінити ступінь біологічного дозрівання за філіппінським тестом. Попросіть дитину дістати правою рукою ліве вухо, провівши руку над головою. Успішність виконання дитиною цього завдання показує ступінь сформованості її кістяка, нервової системи, здатність головного мозку сприймати і переробляти інформацію. Фізіологами і гігієністами встановлено, що коли дитина починає відвідувати школу до того, як у неї пройшов напівзростовий стрибок, це негативно позначається на її здоров’ї, особливо на психічному, і рідко приносить успіхи у навчанні.  «Кісткова зрілість»             Зазвичай перевіряють ступінь окостеніння кістяка лівої руки дитини таким чином: їй пропонують покласти руку на стіл долонею вниз і по черзі піднімати пальці над столом, не відриваючи кисті від поверхні. Далі повторити за дорослим двома руками вправи «Перемога» і «Ріжки».                                                                                                                                                                            «Перемога» — стиснути в кулак усі пальці, крім вказівного і середнього.   «Ріжки» — стиснути в кулак усі пальці, крім вказівного і мізинця. Запропонуйте дитині виконати ці вправи до 5 разів по черзі. Якщо стадії окостеніння проходять нормально, дитина впорається з цим завданням досить легко.

Тест «Руки »  шестирічна дитина вільно розрізняє великий палець, мізинець і вказівний.                                                                                         «Зубна зрілість»

Достатньою для початку систематичного навчання у школі, вважається зміна чотирьох молочних зубів. Зрілість                         відділів).

         Психологічна готовність складається з кількох видів готовності: інтелектуальної (пізнавальної), емоційно-вольової, мотиваційної.

    У зміст інтелектуальної готовності включають словниковий запас, достатній рівень розвитку пізнавальних процесів. 

      Мотиваційна готовність сформована, якщо в дитини є бажання ходити до школи, посісти нову соціальну роль – роль школяра, домінують мотиви навчання, є прагнення до здобуття знань, інтерес до навчальних занять.

               Соціально-психологічна готовність дитини до школи розглядається як готовність дитини до взаємодії з оточенням. Соціально компетентна дитина добре орієнтується в новій ситуації; здатна вибрати адекватну альтернативу поведінки; знає міру своїх можливостей; уміє попросити про допомогу і надати її. Соціально компетентна дитина здатна уникнути небажаного спілкування. Вона відчуває своє місце в товаристві інших людей; керує своєю  поведінкою і способами спілкування.

Якщо Ваша дитина відповідає даним критеріям, то з добрими побажаннями ми чекаємо Вас у 1 класі!

Матеріали для перевірки розвитку інтелектуальних здібностей та фонематичного слуху.

1.Впізнавання предметів за їх ознаками.

2.Виділення суттєвих ознак предметів.

3.Порівняння та узагальнення предметів.

4.Визначення послідовності подій.

5.Визначення відношення між предметами типу «рід – вид».

6.Здійснювання розумових операцій аналізу та синтезу.

7.Визначення відношення між предметами типу «частина – ціле»

8.Використання операцій логічного мислення для виконання завдань в незнайомих ситуаціях.

9.Вміння називати звуки в словах.

10.Підбір протилежних за значенням слів.

11.Складання речення за малюнком з 3-4 слів.