Пятница, 19.10.2018, 06:32:26Вітаю Вас Гість | RSS
НВК "ЗНЗ І-ІІІ ст. №19 - ДНЗ "Лісова казка"
Меню сайту
Міні-чат
Пошук у Google
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 141
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входу

Поради батькам 5-х класів


Особливості адаптаційного періоду учнів п’ятих класів до навчання у середній шкільній ланці

АДАПТАЦІЯ - процес пристосування до нових умов чи вимог середовища, результатом якої має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда.

Що ускладнює адаптацію дитини до нових умов навчання?

Початок навчання у 5 класі – це стрес (нові вимоги та вчителі, навчальне навантаження). До школяра вперше ставлять багато вимог. І він повинен навчитися враховувати ці вимоги, співвідносити їх одне з одним, долаючи пов’язані із цим труднощі, тому що ці вміння необхідні у дорослому житті.

Ваша дитина вже молодший підліток, який прагне до дорослості до пошуку власної унікальності. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.

У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.

Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.

Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.

У п’ятому класі є діти, що відчувають самотність, тому що улюбленої першої вчительки немає поруч, а класному керівникові часто не вистачає часу приділяти їм увагу в тій же мірі. А інші «шаленіють» від свободи та носяться по всій школі, задираючись навіть до старшокласників. Дорослим у цій ситуації важливо зрозуміти, що все це – природні переживання, які необхідні для розвитку школяра, бо вони допомагають йому стати дорослим.

В цей період відбувається зміна навчальної мотивації - на спілкування. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.


 

Психологічні нотатки для батьків

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5.Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки .

6. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.

Шановні батьки! Постарайтесь забезпечити дитині спокійну, доброзичливу обстановку, чіткий режим. Зробіть так, щоб п’ятикласник відчув вашу підтримку та допомогу.

Як забезпечити гармонію між домашнім та шкільним життям дитини?

1. Надихніть дитину на розповідь про свої шкільні справи. Кожного дня розмовляємо з дитиною про шкільне життя.

2. Регулярно розмовляйте з учителями дитини про її успішність, поведінку та взаємостосунки з іншими дітьми.

Приходьте до школи, спілкуйтесь з учителями.

3. Не забувайте . Не можна карати за невміння, слід терпляче вчити, підказувати, радити, підтримувати.

4. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі.

5. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі. З’ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв’язок між її інтересами та предметами, які вивчають у школі. Наприклад: любить фільми – купіть книгу, по якій поставлений фільм, так виникне любов до читання; любить гратися – купуйте довідники, так виникне прагнення дізнаватись про що-небудь нове. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, у домашній діяльності.

6. Підтримуйте спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли у шкільному житті дитини відбуваються зміни.

7. Умійте ставити себе на місце дитини.

Памятайте! Праця, зокрема навчальна не приносить шкоди вихованню дитини, а бездіяльність-перший ворог

 

Поради батькам щодо сімейного виховання школярів

1. Пам`ятайте, що навчання – один з найважчих видів праці, а розумові здібності й можливості дітей неоднакові.

2. Не слід вимагати від учня неможливого. Важко визначити, до чого він здатний та як розвинути його розумові здібності.

3. Навчання не сприяє розвиткові дитини, якщо воно вимагає від неї механічного заучування і не потребує напруження розумових сил, пізнавальної активності, мислення і дій.

4.Будьте милосердні до своїх дітей. Найпростіший метод «виховання», що не потребує ні часу, ні розуму – побити дитину і цим її образити, озлобити або й зламати. Усуньте опіку, крик, насилля і наказовий тон. Вони спричиняють опір у дітей, психічні травми, пригнічують бажання й інтерес до навчання, змушують шукати порятунку у брехні.

5.Розвивайте інтерес, інтелектуальні бажання, ініціативу й самостійність дитини у навчанні та в усіх її справах.

6.Запам`ятайте, що за науково обґрунтованими нормами над виконанням усіх домашніх завдань учні 5-х класів – до 2.5годин. Навчіть дітей користуватися годинником і не дозволяйте їм сидіти над виконанням домашніх завдань більше встановленого часу, адже це позначиться на їхньому здоров`ї та розумовому розвитку.

7.Не примушуйте учня писати спочатку в чернетці й кілька раз переписувати домашнє завдання – це призводить до перевтоми і відвертає дітей від навчання.

8. Не хвилюйтеся, якщо ваша дитина отримає за виконану роботу не таку оцінку, якої б ви хотіли. По-перше, оцінка відіграє виховну роль а по-друге, це не остання робота і не остання оцінка.

9.Дайте дитині можливість пережити радість успіху у навчанні, визначити індивідуальну стежку в розумовій праці. Обов`язково помічайте і заохочуйте навіть найменші успіхи у навчанні та поведінці дітей.

10.Перевіряйте виконані дітьми домашні завдання, особливо на першому етапі навчання. Проте оцінюйте їх словами: «я задоволений», «я незадоволений». Додайте слово «дуже», і будьте певні – завтра ваша дитина дуже старатиметься, щоб ви були задоволені нею.

Кожній дитині необхідно відчувати безумовне прийняття батьками, які вірять у неї, підтримують і допомагають долати труднощі, незалежно від поведінки та навчання. Дитині важливо знати, що батьків цікавлять її школа, клас, шкільне життя, перемоги та невдачі. Ми маємо стати більш уважними, доброзичливими, таким чином допомагаючи школяру освоїти цю позицію.

Атмосфера підтримки, довіри, розуміння у сім’ї допомагає дитині ефективно розв’язувати проблеми у школі та досягати успіхів.