Воскресенье, 22.09.2019, 04:01:41Вітаю Вас Гість | RSS
НВК "ЗНЗ І-ІІІ ст. №19 - ДНЗ "Лісова казка"
Меню сайту
Міні-чат
Пошук у Google
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 156
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входу

Батьківська просвіта


Шановні батьки маленьких першокласників!

         Початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап у її житті, адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності, а й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки.

 Зі вступом до першого класу змінюється життя дитини: все підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам.

            Пристосування (адаптація) дитини до школи відбувається не одразу. Період адаптації розпочинається 1 вересня і триває в кожної дитини по-різному (від трьох тижнів до трьох місяців). Це досить тривалий процес, пов'язаний зі значним напруженням усіх систем організму (порівнюється з космічним навантаженням). Лише через 5-6 тижнів поступово підвищуються та стають стійкішими показники працездатності, у дитини спадають напруження та тривожність. Залежно від стану здоров'я, сімейної ситуації, відвідування чи не відвідування дитячого садка адаптація до школи, до нових умов життя може мати різний перебіг.

  Для успішного входження першокласника в навчальну діяльність необхідне цілеспрямоване формування таких її компонентів: інтелектуального, емоційного-вольового та фізичного.

1.     Для розвитку інтелектуального компоненту необхідно:

 формувати певний рівень понять, правил, розширювати словниковий запас і запас знань, які дозволяють побачити спільне в предметах, явищах, діях.

2.     Для розвитку емоційного компоненту необхідно:

підтримувати позитивний емоційний досвід учнів, створювати для цього умови навчальної діяльності (цікаві завдання, загадки, ребуси тощо).

3.     Для розвитку вольового компоненту необхідно:

вчити дітей свідомо приймати запропоновану мету завдання, або самому її ставити, домагатися її виконання.

  Не всі діти досягнувши 6 – річного віку є готовими до школи, а враховуючи стан здоров’я, таких дітей до 50%. Виникає проблема невідповідності  психологічного віку біологічному. Отже фізичний компонент готовності  часто є несформованим.

Батьки, віддаючи дитину до школи у 6 років, повинні звернути увагу на цей аспект.  За результатами дослідження Загальної шкільної зрілості у     1-х класах ми маємо 25% дітей, які не готові  до навчання  (за тими чи іншими  компонентами).  Звідси маємо проблеми у навчальній діяльності.

                    Ваша дитина успішно адаптувалася, якщо:

·        Процес навчання викликає позитивні емоції, дитина упевнена в собі і не відчуває страх.

·        Новоспечений учень справляється зі шкільною програмою.

·        Дитина проявляє самостійність при виконанні домашніх завдань і звертається за допомогою до мами або тата тільки після того, як самостійно спробувала його виконати.

·        Першокласник задоволений своїми стосунками з однокласниками і вчителем.

Тривалість адаптаційного періоду залежить від таких факторів:

·        вік дитини;

·        стан здоров’я та розумовий розвиток дитини;

·        індивідуальні особливості дитини (поведінка значною мірою залежить від типу нервової системи);

·        рівень натренованості адаптаційних механізмів (перебування в дитячому садку, різні умови життя);

·        досвід спілкування з дорослими та однолітками (позитивне ставлення до вимог дорослих, адекватне спілкування з іншими дітьми).

·        Залежно від зазначених факторів адаптація дитини до шкільних умов проходить по-різному ( групи дітей із « легкою адаптацією», адаптацією «середньої важкості», з «важкою адаптацією»).

·        на зміну проблемам, пов'язаних із самим фактом готовності до школи, приходять проблеми, зв'язані вже з власне з особливостями навчання в школі як нової діяльності.

До таких проблем переважно відносять:

·        труднощі, зв'язані з новим режимом дня;

·        труднощі адаптації дитини до класного колективу;

·        труднощі, що локалізуються в сфері взаємовідносин з вчителями;

·        труднощі, обумовлені зміною домашньої ситуації при вступі дитини до школи.

     Всі ці труднощі є відображення поступового входження дитини в нову соціальну ситуацію розвитку: в неї з’являються нові „режимні” обов'язки (вчасно приходити до школи, повторювати вивчене у класі , дотримуватись розкладу занять). Іде процес адаптації до нового колективу ровесників. Зав'язуються ділові, особисті стосунки з вчителем. Нарешті змінюється соціальна позиція першокласника в сім'ї, ставлення до неї інших членів родиниФормується світогляд дитини, нові уявлення й погляди. Збагачується світ її почуттів, естетичних переживань, ширшими стають інтереси, захоплення. Всю цю „програму” дитина засвоює в перші шкільні роки.  

Враховуючи, що енергія дитинства практично невичерпна, якщо її вміло спрямувати, потрібно усвідомити, як важливо знати особливості процесу адаптації до школи кожної окремо взятої дитини, щоб запобігти різним ускладненням до завершення нею початкової ланки освіти. Головне багатство дитини в цей період цей час і кожна хвилина повинна йти на розвиток дитини!

Памятайте для дитини зроблено замало, якщо зроблено не все!

Сподіваємось, що наведені поради допоможуть Вашій дитині легко адаптуватися до навчання в 1 класі, а школа стане тим місцем, де вона буде прийнята і сприйнята такою, якою вона є з усіма своїми почуттями, думками, знаннями, проблемами та великими і малими подіями в шкільному житті.