Четверг, 12.12.2019, 12:43:51Вітаю Вас Гість | RSS
НВК "ЗНЗ І-ІІІ ст. №19 - ДНЗ "Лісова казка"
Меню сайту
Міні-чат
Пошук у Google
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 158
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входу

Виховна робота


Програма виховної роботи з учнями з питань протидії торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» (7-11 клас)

(схвалена Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України до використання в загальноосвітніх навчальних закладах, протокол № 3 від 06.09.2011р.):  Програма (натиснути для завантаження)

 

Інтернет-посилання

Ознайомитися з програмою «Особиста гідність безпека життя. Громадянська позиція» та з інформаційними матеріалами з питань протидії торгівлі людьми можна сайтах за посиланням:

1. Український фонд «Благополуччя дітей» ( режим доступу: http://www.childfund.org.ua/publications/categories/2/) розміщена програма виховної роботи з протидії торгівлі людьми «Особиста гідність безпека життя. Громадянська позиція».

2. Міністерство освіти і науки України (режим доступу: http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/59/196/korinf19/1432801608/).

3. Міжнародна організація з міграції (режим доступу: http://iom.org.ua/ua/protidiya-torgivli-lyudmi) розміщені статистичні дані з проблеми протидії торгівлі людьми, електронний курс «Торгівля людьми – сучасне рабство».

4. Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.остроградського (режим доступу: http://www.poippo.pl.ua/pidrozdily/tsentr-praktychnoi-psykholohii-i-sotsialnoi-roboty) .розміщена програма виховної роботи з протидії торгівлі людьми «Особиста гідність безпека життя. Громадянська позиція», інформація про проведені заходи з профілактики проблеми протидії торгівлі людьми, нормативно-правові матервали.

5. Громадська організація «Ла Страда Україна» (режим доступу: http://la-strada.org.ua/) розміщені інформаційні матеріали, законодавча база з питань протидії торгівлі людьми.

6. Національна “гаряча лінія” з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації (режим доступу: http://www.stoptrafficking.org/uk/content/).

7. Національна дитяча «гаряча лінія» (режим доступу: http://www.la-strada.org.ua/ucp_mod_news_list_show_345.html).

8. СУТНІСТЬ І МЕТОДИ ПРЕВЕНТИВНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ

 

Заняття з елементами тренінгу "Запобігання насильства серед дітей. Правила безпечної поведінки для учнів 1-4 класів: посилання 

 

З метою поширення європейських цінностей, зокрема, поширення інформації про культурні, освітні програми ЄС та процеси євроінтеграції України пропонуємо долучитися до заходів, що розміщені на сайті: https://euroguiz.org.ua  Заходи розраховані на дітей від 6 до 18 років. 

_____________________________________________________________________________________________________________________

ЗАХОДИ

щодо соціального розвитку особистості, вироблення імунітету до негативних впливів соціального оточення , їх профілактики і корекції

1. Формувати позитивні якості особистості у процесі навчальної та позашкільної діяльності.

Учителі-предметники,

педагог-організатор Будко О.В.

Постійно

2. Проводити психологічні години, години спілкування, тренінги щодо розвитку особистості та вироблення імунітету до негативних впливів соціального оточення.

Класні керівники, практичний психолог Бондарь Н.М.,

соціальний педагог Ясінська А.С.

Протягом 2019-2020 н.р.

3.Надавати комплексну психолого-педагогічну та медико-соціальну допомогу неповнолітнім, які її потребують, використовуючи сучасні освітні технології.

Практичний психолог Бондарь Н.М.,

соціальний педагог Ясінська А.С.

Протягом 2019-2020 н.р.

4.Забезпечувати соціальну реабілітацію неповнолітніх, які вчинили протиправні дії чи схильні до вживання психоактивних речовин.

Практичний психолог Бондарь Н.М.,

соціальний педагог Ясінська А.С. медична сестра

Постійно

5.Здійснювати роботу по виявленню негативних проявів поведінки здобувачів освіти.

Соціальний педагог Ясінська А.С.

Постійно

6.Проводити корекційну роботу щодо подолання проявів асоціальної поведінки і шкідливих звичок.

Практичний психолог Бондарь Н.М.

Постійно

7. Співпрацювати з центрами соціальної адаптації та громадськими організаціями міста щодо надання кваліфікованої допомоги ресоціалізованим підліткам.

Заступник директора з навчально-виховної роботи Ткаченко С.В.

Постійно

 

________________________________________________________________________________________________________

 

Методика виявлення причин відхилень у поведінці і розвитку підлітка

Вчителю, класному керівнику пропонується заповнити таблицю «Основні причини відхилень у поведінці та розвитку», де перераховані можливі причини, що формують педагогічну занедбаність школяра.

Респондент, що заповнює таблицю-анкету(відповіді «так» «ні»), фіксує

встановлені причини; якщо вони не відображені в таблиці, то заносяться в розділ «Інші причини».

Основні причини відхилень у поведінці та розвитку

Причини

Вплив сім’ї

1. Батьки схильні до алкоголю

2. Халатне ставлення до виховання дітей

3. Хвороблива моральна обстановка в сім’ї

4. Повна неспослух дітей батькам

5. Судимість батьків

6. Культ фізичної сили в сім’ї

7. Алкоголізм

8. Культ грошей, речовизм, кар’єризм, чванство, панство в сім’ї

9. Культ дитини в сім’ї, вседозволеність. Відсутність покарань, задоволення

всіх запитів

10. Дріб’язкова опіка

11. Непосильні вимоги

12. Фізичні покарання, насильство, недовір’я

13. Припинення всякого роду активності

14. Немає постійного трудового доручення

15. Немає навичок самообслуговування 16. Немає участі в колективній праці сім’ї

17. Не знає бюджету сім’ї, її трудових доходів

18. Немає сумісного читання книг і їх обговорення

19. Немає дружби між дітьми і батьками

20. Немає колективних походів в кіно і театр, на природу

21. Немає почуття відповідальності перед сім’єю

Вплив середовища

1. Дружба з підлітками з груп з негативною суспільною спрямованістю

2. Вплив дорослих з антигромадськими схильностями

3. Безконтрольний недозований перегляд фільмів

4. Часті відвідини дискотеки, відеосалонів, проглядання фільмів жахів,

жорстокості, насильства, еротики

5. Надмірне захоплення детективною літературою

6. Інші причини (дописати)

Прогалини у виховній роботі школи

1. Відсутність систематичного зв’язку з сім’єю

2. Незнання індивідуальних і вікових особливостей підлітка

3. Неврахування у вихованні ступеня педагогічної занедбаності учня

4. Незнання потенційних можливостей школяра

5. Неправильна побудова відносин учня і колективу

6. Немає довірчих відносин педагогів з учнем

7. Недоліки індивідуальної роботи з підлітком

8. Невміння організувати успішне навчання і суспільно-трудову діяльність

школяра

9. Відсутність індивідуальної роботи щодо пробудження в учня пізнавального

інтересу в навчанні

10. Погано організована робота щодо ліквідації пропусків в знаннях школяра

11. Інші (дописати)

Прогалини в роботі громадськості

1. Формалізм в роботі рад сприяння сім’ї і школі

2. Домінування вербальних форм дії

3. Відсутність належної матеріальної бази в клубах за місцем проживання

4. Відсутність кваліфікованих кадрів в клубах за місцем проживання

5. Відсутність системи в роботі громадських виховних установ

6. Відсутність форм роботи щодо залучення педагогічно занедбаних школярів в

спортивні клуби, секції

7. Епізодичність в роботі громадських діячів

8. Відсутність цікавих справ, здатних захопити підлітка

9. Домінування каральної функції інспекції і комісій у справах дітей

10. Переважання контрольних форм роботи на шкоду виховній в інспекціях у

справах дітей

11. Інші причини (дописати)

Аналіз всього матеріалу дасть можливість зробити висновки про причини педагогічної занедбаності даного підлітка.

Результати обстеження особистості важкого підлітка заносяться в Карту обстеження. У ній представлено декілька розділів: загальні відомості, сімейне виховання, навчання, дисципліна, суспільно-трудова діяльність, оцінне ставлення до колективу, асоціальні відхилення, причини відхилень, властивості особистості, висновок, педагогічні рекомендації.

Практичний психолог Бондарь Н.М.

_______________________________________________________________________________________________________________________

Рекомендації для батьків щодо запобігання асоціальних проявів у дітей

Якими діти народжуються, це не

від кого не залежить, але щоб вони

шляхом правильного виховання

зробилися хорошими — це в наших силах.

Плутарх

Асоціальність як прояв недоліків поведінки та деформації самооцінки дитини

Кожній дитині потрібно, щоб її любили, розуміли, визнавали, поважали, щоб вона була комусь потрібна і близька, щоб у неї був успіх у справах, навчанні, щоб вона могла реалізувати власні здібності, вдосконалюватись.

Основа самооцінки дитини закладається в залежності від того, як із нею поводяться батьки. Якщо вони розуміють і приймають її, терпляче ставляться до її недоліків і промахів, вона виростає з позитивним ставленням до себе. Якщо дитину постійно «виховують», критикують і муштрують, самооцінка її виявляється низькою, хибною.

Загальний закон тут простий: у дитинстві ми дізнаємось про себе лише зі слів та ставлення до нас рідних. Образ дитини будується зовні, особливо це виявляється у підлітковому віці, вона починає бачити себе такою, якою її бачать інші. Кожним зверненням до підлітка – словом, вчинком, інтонацією, жестом, виглядом і навіть мовчанням – ми сповіщаємо йому не лише про себе, але й завжди про нього, а часто саме про нього.

Від знаків любові й визнання у підлітка складається відчуття: «Зі мною все гаразд», «я – добрий». А від сигналів засудження, невдоволення, критики – відчуття: «зі мною щось негаразд», «я – поганий». Покарання, а тим більше саме покарання, лише заглиблює його відчуття неблагополуччя й нещастя. Унаслідок підліток, врешті-решт, може дійти висновку: «Поганий, то й нехай! І буду поганим!» Це – виклик, за яким приховується гіркота відчаю.

Щоб не допустити глибокого розладу дитини із самим собою і навколишнім світом, потрібно постійно підтримувати її самооцінку, відчуття самоцінності. Пам’ятаємо про дію «Закону Бумерангу»

Рекомендації батькам щодо стримування агресивної поведінки підлітків

  • Виявляти до дитини більше уваги, любові та ласки.
  • Батьки повинні стежити за своєю поведінкою в сім'ї. Кращий спосіб виховання дітей – єдність їхніх дій.
  • Не застосовувати фізичні покарання.
  • Допомагати підлітку знаходити друзів. Заохочувати розвиток позитивних аспектів агресивності, а саме завзятості, активності, ініціативності, перешкоджати її негативним рисам, зокрема ворожості, скутості.
  • Пояснювати підлітку наслідки агресивної поведінки.
  • Враховувати у вихованні та навчанні особистісні властивості дитини.
  • Надавати підлітку можливість задовольнити потреби в самовираженні й самоствердженні.
  • Обмежувати перегляд відеофільмів та комп'ютерних ігор зі сценами насильства.
  • Спрямовувати енергію підлітка у правильне русло, наприклад, заняття у спортивних секціях; заохочувати його до участі в культурних заходах.
  • Поради батькам щодо спілкування з агресивними дітьми
  • Пам'ятайте, що заборона й підвищення голосу – найнеефективніші способи подолання агресивності, лише зрозумівши причини агресивної поведінки і знявши їх, ви можете сподіватися, що агресивність дитини буде знижена.
  • Дайте дитині можливість вихлюпнути свою агресію, спрямувати її на інші об'єкти. Дозвольте їй побити подушку або розірвати «портрет» її ворога і ви побачите, що в реальному житті агресивність у даний момент знизилася.
  • Показуйте дитині особистий приклад ефективної поведінки. Не допускайте при ній вибухів гніву або лихослів'я про своїх друзів або колег.
  • Важливо, щоб дитина повсякчас почувала, що ви любите, цінуєте і приймаєте її. Не соромтеся зайвий раз її приголубити або пожаліти. Нехай вона бачить, що потрібна і важлива для вас.

 

Поради батькам конфліктних дітей

  • Стримуйте прагнення дитини провокувати сварки з іншими. Треба звертати увагу на недоброзичливі погляди один на одного або бурмотіння собі під ніс. Звичайно, у всіх батьків бувають моменти, коли ніколи й неможливо контролювати дітей. І тоді найчастіше вибухають «бурі».
  • Не намагайтеся припинити сварку, обвинувативши іншу дитини в її виникненні і захищаючи свою. Намагайтеся об'єктивно розібратися в причинах її виникнення.
  • Після конфлікту обговоріть з дитиною причини його виникнення, визначте дії вашої дитини, що призвели до конфлікту. Спробуйте знайти інші можливі способи виходу з конфліктної ситуації.
  • Не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може утвердитися в думці про те, що конфлікти неминучі, і буде продовжувати провокувати їх.

______________________________________________________________________________________________________________________

 

ДОВІДНИК З ДОБРОЧЕСНОСТІ ДЛЯ УЧНІВ

 

 

Натиснути для перегляду

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ПАМ'ЯТКА

про дбайливе ставлення до природного багатства

 

1. Кожний зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай рослини!

2. Найкраща квітка та, яка квітує там, де зросла. Не знищуй її!

3. Гриби, отруйні для людини, для лісових мешканців – ліки і харч. Чим більше в лісі різних грибів, тим він затишніший, в ньому краще й вище ростуть дерева. Не знищуй неїстівних грибів!

4. Не галасуй у весняному лісі, не вмикай надто го­лосно музику. Ти злякаєш пташку, вона злетить з гнізда. Яєчка, які вона насиджувала, захолонуть і з них ніколи не виведуться пташенята. Краще послухай голоси лісу!

5. Якщо ти знайшов гніздечко – не чіпай його, бо пташка може залишити гніздо, навіть якщо там відкла­дено кілька яєць. Поспостерігай за гніздом потайки, і ти помітиш багато цікавого.

6. Не лови барвистих метеликів, що літають над квітами. Вони схожі на казкові барвисті квіти і нікому не зав­дають шкоди.

7. Найчистіша і найсмачніша вода – джерель­на. Подивись, як схиляються над джерелом трави і квіти, кущі і дерева. Вони оберігають його від пе­ресихання, захищають від бурі. Не скаламуть дже­рело! Охороняй його чистоту! Чиста вода – велике багатство.

8. Ти хочеш принести додому лісові квіти? Зривай їх тільки тоді, коли зберешся йти додому, і пам'ятай: скромний, невеличкий букет – ознака гарного смаку й свідомості людини, бережливості й доброти. А про що свідчить оберемок лісових квітів?

9. Щоб знищити молоде дерево, потрібні хвилини, а виростити його – роки. Не ламай черемхи, не каліч інших квітучих дерев, кущів!

10. Рана на рослині – рана на живому. Якщо ти набираєш букет лісових суниць, знай: скільки гілочок у букеті - на стількох рослинах залишилися рани, і всі вони довго хворітимуть, а багато з них загинуть.

11. Ніщо так згубно не впливає на все живе, як вогонь. Байдужість, що призвела до пожежі - злочин і перед природою, і перед людьми. Простеж, щоб у лісі не залишилося навіть іскри від багаття.

12. Покинута консервна банка, скло можуть поранити лісового звіра і призвести до його загибелі. На­гріте сонцем скло може стати причиною пожежі. Не залишай після себе сміття в лісі! Нехай твоє місце відпочинку буде чистим. Рештки їжі залиши для пташок на сухих гілках, для звірів – на пеньку, для комах – на землі.

Олександрійське міське управління

Головного управління Держпродспоживслужби

в Кіровоградській області

____________________________________________________________________________________________________________________

 

 

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО КІР

 

 

Натиснути для перегляду